Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Νέο κόλπο εισπρακτικών: Συντάσσουν πρακτικά "νέας συμφωνίας" από τις συνομιλίες με τους οφειλέτες -

eispraktikes.jpg

Στην επιβολή προστίμων για καταχρηστικές πρακτικές, έχει προχωρήσει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή σε βάρος έξι εισπρακτικών εταιρειών, σύμφωνα με έγγραφο του υφυπουργού Ανάπτυξης Θανάση Σκορδά, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή.
Σύμφωνα με το έγγραφο, επιβλήθηκε, επίσης, πρόστιμο σε έναν δανειστή και μια εταιρεία, η οποία δεν ήταν εγγεγραμμένη στο Μητρώο Εταιρειών Ενημέρωσης του άρθρου 7 του ν. 3758/2009.
Το έγγραφο διαβιβάστηκε μετά από αναφορά τού βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων Νότη Μαριά, σχετική με τις παραβάσεις από τις τράπεζες και τον τρόπο που λειτουργούν οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.
Πρόκειται για αναφορά της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, σύμφωνα με την οποία οι εισπρακτικές εταιρείες αφού καταγράφουν τις συνομιλίες με τους οφειλέτες στη συνέχεια συντάσσουν «πρακτικά» τα οποία εμφανίζουν ως απόδειξη νέας συμφωνίας για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμης οφειλής. Παρατίθεται μάλιστα στην αναφορά και παράδειγμα «πρακτικού συμφωνίας», που επικαλούνται εισπρακτικές εταιρείες μετά από τηλεφωνικές επικοινωνίες με οφειλέτες.
Μάλιστα η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης έχει προειδοποιήσει τα μέλη της να είναι πολύ προσεκτικά στις τηλεφωνικές επικοινωνίες, με τους υπαλλήλους των Εισπρακτικών Εταιρειών, όταν τηλεφωνικά τους ζητούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους, διότι δημιουργούνται πρακτικά που απομαγνητοφωνούνται, αποτυπώνονται σε πρακτικά συμφωνίας και τελικά διεκδικούνται από τις τράπεζες.
Σκορδάς: «Υποχρεωτική η καταγραφή των συνομιλιών»
Όπως, ωστόσο, ο κ. Σκορδάς τονίζει, με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, «οι εταιρείες ενημέρωσης καταγράφουν υποχρεωτικά το περιεχόμενο κάθε τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον οφειλέτη. Το περιεχόμενο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη, δικαστικώς ή εξωδίκως και διατηρείται από τις εταιρείες υποχρεωτικώς για ένα έτος. Κατά την έναρξη της επικοινωνίας ενημερώνεται ο οφειλέτης για την καταγραφή της συνομιλίας, τη διάρκεια τήρησής της και για το ότι η καταγραφή γίνεται για τη διασφάλιση των δικών του δικαιωμάτων».
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης αναφέρει ότι οι εταιρείες ενημέρωσης οφείλουν να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και αποκαλύπτει ότι στο πλαίσιο αυτό έχει κατατεθεί σημαντικός αριθμός καταγγελιών και διαμαρτυριών που ερευνώνται για τη βασιμότητά τους.
Ανάμεσα στα όσα επισημαίνει ο υφυπουργός Ανάπτυξης είναι ότι με βάση τον νόμο, «ο δανειστής (τράπεζα κλπ) δεν επιτρέπεται να αναθέτει εντολή για ενημέρωση οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές που, μεταξύ άλλων, έχουν υποβληθεί σε ρύθμιση ή διακανονισμό που τηρείται ή έχει παρέλθει ο χρόνος της παραγραφής, ή απορρέουν από καταχρηστικούς γενικούς όρους συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις».
Τι συνιστά αθέμιτη και παραπλανητική πρακτική
Όπως θυμίζει, εξάλλου, το υπουργείο, συνιστά αθέμιτη και παραπλανητική πρακτική των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών:
- Η κατά την επικοινωνία με τον οφειλέτη, εμφάνιση των υπαλλήλων τους υπό ιδιότητες που δεν διαθέτουν όπως υπαλλήλων των δανειστών, δικηγόρων ή δικαστικών επιμελητών.
- Η άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης περί διακινδύνευσης του επαγγέλματος, των περιουσιακών στοιχείων ή της ζωής του οφειλέτη ή των οικείων του.
- Η επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς ή η χρήση προσβλητικών εκφράσεων εναντίον του οφειλέτη ή των οικείων του.
Επισημαίνεται ακόμη ότι πριν από κάθε ενέργεια ενημέρωσης, απαιτείται η, από τον δανειστή προς τον οφειλέτη, επιβεβαίωση των οφειλών του με κάθε διαθέσιμο τρόπο και η ταυτοποίηση του οφειλέτη, καθώς και η ενημέρωσή του για τη διαβίβαση των δεδομένων του στην εταιρεία. Η επικοινωνία της Εταιρείας Ενημέρωσης με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται, εντός ευλόγου χρόνου και η συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα, ενώ προσδιορίζεται συγκεκριμένο ωράριο για την επικοινωνία με τον οφειλέτη (9.00 με 20.00) που περιορίζεται στις εργάσιμες μόνο μέρες. Η τηλεφωνική επικοινωνία στον χώρο εργασίας του οφειλέτη γίνεται, μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας από τον τελευταίο.
Ο κ. Σκορδάς ενημερώνει ότι στο αρμόδιο Τμήμα του υπουργείου έχει μέχρι σήμερα κατατεθεί σημαντικός αριθμός καταγγελιών και διαμαρτυριών καταναλωτών και προειδοποιεί ότι σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο που προβλέπεται διπλασιάζεται ενώ μπορεί ο υπουργός Ανάπτυξης να διατάξει προσωρινή διαγραφή της εταιρείας από το Μητρώο και σε περίπτωση νέας υποτροπής ακόμα και οριστική διαγραφή.


περιοδοντίτιδα & ουλίτιδα: αντιμετώπιση με φυσικές μεθόδους


Τι είναι η ουλίτιδα και τι η περιοδοντίτιδα;
Ουλίτιδα είναι η φλεγμονή των ούλων. Σε αυτό το στάδιο τα συμπτώματα περιορίζονται σε:

- έντονο ερυθρό χρώμα των ούλων
- διόγκωση των μεσοδόντιων θηλών
- αιμορραγία κατά το βούρτσισμα
- επίμονη κακοσμία που επανέρχεται λίγο μετά το βούρτσισμα.

Μπορεί να είναι οξεία, όταν εμφανίζεται απότομα και αφορά σε μια μικρή ομάδα δοντιών (εντοπισμένη) ή χρόνια, που διαρκεί περισσότερο χρονικό διάστημα και αφορά σε μεγαλύτερες ομάδες δοντιών (γενικευμένη).

Αν η ουλίτιδα δεν διαγνωσθεί και αντιμετωπιστεί έγκαιρα, θα μετεξελιχθεί στο επόμενο στάδιο, την περιοδοντίτιδα. Εδώ τα συμπτώματα γίνονται εντονότερα και σοβαρότερα:

- αιμορραγία των ούλων ακόμα και με ένα απλό δάγκωμα
- υφίζηση (υποχώρηση) των ούλων
- αποκόλληση των ούλων από τα δόντια
- εμφάνιση εξιδρώματος ή πύου ανάμεσα στα δόντια και τα ούλα
- κινητικότητα των δοντιών
- έντονη και ακόμα πιο επίμονη δυσοσμία.

ΑΙΤΙΑ

- μικροβιακή πλάκα
- κακή στοματική υγιεινή (όχι συχνό βούρτσισμα, σπάνια ή καθόλου χρήση οδοντικού νήματος)
- κάπνισμα και κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ και αναψυκτικών
- τραυματική σύγκλειση άνω και κάτω δοντιών
- διαβήτης και ορμονικές διαταραχές
- χρόνια λήψη φαρμάκων
- κληρονομικοί παράγοντες
- συχνή χρήση οδοντογλυφίδας.

ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΝΟΣΟΥ

1) Η μικροβιακή πλάκα εγκαθίσταται ανάμεσα στα δόντια και τα ούλα.
2) Τα μικρόβια μέσω του μεταβολισμού παράγουν τοξίνες, οι οποίες σταδιακά καταστρέφουν τους συνδετικούς ιστούς των ούλων.
3) Τα ούλα αρχίζουν να υποχωρούν, αφήνοντας εκτεθειμένους τους αυχένες των δοντιών.
4) Τα μικρόβια φτάνουν και αρχίζουν να καταστρέφουν το φατνιακό οστό που στηρίζει τα δόντια. (Από εδώ και πέρα η νόσος αρχίζει να γίνεται μη αναστρέψιμη).
5) Αρχίζει η εμφάνιση περιοδοντικών θυλάκων.
6) Οι περιοδοντικοί θύλακοι μεγαλώνουν. Όλο και περισσότερος συνδετικός ιστός νεκρώνεται. Οι ρίζες των δοντιών χάνουν σταδιακά την οστική τους στήριξη. Αρχίζει η κινητικότητά τους.
7) Τελικό στάδιο που χαρακτηρίζεται από έντονες πυώδεις και αιμορραγικές φλεγμονές. Σε αυτό το στάδιο πλέον οποιαδήποτε θεραπεία που να περιλαμβάνει σωτηρία των δοντιών είναι μάλλον ανέφικτη.

Αντιμετώπιση
Τεϊόδεντρο
Το Τεϊόδεντρο φαίνεται να έχει θεαματικά αποτελέσματα στην καταπολέμηση της περιοδοντίτιδας (μεταξύ άλλων).
Πιο συγκεκριμένα:
Σε 60 γρ. χλιαρό νερό, ρίξτε 5 σταγόνες tea tree και 1-2 σταγόνες αιθέριο έλαιο μέντας ή κανέλας (για καλύτερη γεύση). Κάντε μπουκώματα για 30 δευτερόλεπτα και φτύστε το.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν πρέπει να το καταπιείτε!
Διαβάστε τις χρήσεις και τις ιδιότητες του τεϊόδεντρου

Ω 3 Λιπαρά
Σε έρευνα που είχε γίνει από μια ομάδα Ισραηλινών επιστημμόνων, παρατηρήθηκε οτι η κατανάλωση τροφών που περιέχουν ωμέγα 3, μειώνει σε μεγάλο ποσοστό τις πιθανότητες προσβολής από περιοδοντίτιδα αλλά και την εξέλιξη της ήδη υπάρχουσας.
Πλούσεις τροφές σε ωμέγα 3 είναι:
ξηροί καρποί-πχ τα καρύδια, τα αμύγδαλα, ηλιόσποροι κ.α. (εκτός από φυστίκια κάσιους)
ψάρια και ειδικότερα τα λιπαρά (γαύρος, σαρδέλλες, σκουμπρί, σολομός, πέστροφα, μπακαλιάρος, τόνος, γλώσσα κλπ)
θαλασσινά (αστακός καβούρια,, μύδια, καλαμάρια, γαρίδες, κλπ)
σπανάκι και άλλα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
ελαιόλαδο
ηλιέλαια και μαργαρίνες (καλό είναι να χρησιμοποιείτε το ελαιόλαδο όπου είναι δυνατόν)